0
امام علی (ع) روشنگر هستی
امام علی (ع) روشنگر هستی

147,000  132,300  ريال
وضعیت:موجود

امام علی (ع) روشنگر هستی

امام علی (ع) می‌فرمایند: بزرگترین زشتی آن است که زشت بدانی صفتی را که مانند آن را در خود داری، ولی بر دیگران عیب بشماری. کاه را در چشم دیگران ببینی ولی شاخه را در چشم خود نبینی.

ناشر:

سایه سخن


نویسنده:علی اکبر سرگلزایی
سال:

1394


قطع:

وزیری


نوع جلد:

شومیز


تعداد صفحه:

300


نوبت چاپ:

اول


شابک:

6-78-6304-600-978


تیراژ:

1000


آیین اسلام برای تربیت فرد و اجتماع اصرار دارد صفحات حیات فرد و جامعه معطر و پرافتخار در نزد سایرین بدرخشد و گرد و غبار بدی بر چهره بندگان ننشیند و بندگان خداوند الگو و نمونه باشند. برای ورود در این فضای عطرآگین، نشانه‌های خدا را در هستی باید دید. از دخالت در زندگی دیگران دوری جست. به اعمال و رفتار و حالات بقیه نپرداخت و از سوراخ‌های ریز داشته‌های آلوده خود به سایرین ننگریست. نقاط ضعف آبروریز را آشکار نساخت. بلکه کاری کرد که به حیثیت کسی لطمه نخورد و ضمنا خود متوجه شود و به برطرف کردن عیب خویش بپردازد و همه وجهه خدایی‌شان جلوه‌گر باشد و کسی سرافکنده و شرمنده زندگی نکند. چون ریشه همه اختلافات و نزاع و درگیری‌ها از اخلاق اجتماعی سر می‌زند و به بقیه می‌رسد. 

اگر جامعه به خود بقبولاند که نباید آبرو و حیثیت افراد را زیر دست و پای دیگران له کند جامعه مذهبی و مومن ساخته است چون سرمایه والای انسان شخصیت اوست که نباید به خطر بیفتد و ترور شخصیت از کشتن آن فرد بدتر می‌باشد. (برگرفته از متن کتاب)


 
 
نظر شما
نظر شما
نام:
*
ایمیل:
*  
ایمیل، برای ارسال پاسخ(در مواقع ضرورت) دریافت می شود و منتشر نخواهد شد
محدوده سنی:
*
متن:
*
دانلود لیست کتاب‌های سایه سخن
اینستاگرام نشر سایه سخن اینستاگرام نشر سایه سخن
 
کانال تلگرام نشر سایه سخن کانال نشر سایه سخن
 

اجرا و پشتیبانی: NikaIT


ایمیل(همان username است):
رمز عبور (پسورد انتخابی برای ورود به سایت):